130x180 books

130x180 monopati

130x107mathisi

130x300 unicef

 
130x180 amnesty

130x130 warchild


130x130 reporters

130x180 doctors sans


130x180 warchild

130x180 apopseis


130x130 cancer

130x180 twitter

130x300 books

 

 

Διαφήμιση
Κυριακή, 08 Απρίλιος 2018 08:22

Ποιοί θα ήταν σήμερα οι πόρνες και οι «τελώνες»;

  Δημήτρης Κοντογιάννης

γράφει ο Δημήτρης Κοντογιάννης.

Αυτό που με παραξενεύει περισσότερο από όλα στη σημερινή ελληνική εκκλησία είναι ο συντηρητισμός της. Θα πίστευε κάποιος Χριστιανός του 2ου αιώνα μ.Χ. ότι η επαναστατική θρησκεία του θα ταυτιζόταν με τον καθωσπρεπισμό; Θα μπορούσε κάποιος ακόλουθος του Ιησού, ενώ περιβάλλεται από πόρνες και τελώνες, να φανταστεί ότι αυτή η ανοιχτή προς όλους θρησκεία στο μέλλον θα διάλεγε ποιούς προτιμάει για ακόλουθους; Προφανώς όχι.

 

Ίσως τα αρνητικά των ανθρώπων να μην αλλάζουν –όπως οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι λειτουργώντας ελιτιστικά είχαν απομονώσει κάποιες κοινωνικές ομάδες, έτσι κάνουν και οι σημερινοί Αμβρόσιοι- αλλά και το μήνυμα του Ιησού δεν αλλάζει. Και η αλήθεια είναι ότι, ανεξάρτητα από το αν πιστεύει ή όχι κάποιος στον Χριστό, η ειλικρινής αγάπη προς τον διπλανό σου, όποιος και αν είναι αυτός, είναι ένα πάρα πολύ ωραίο μήνυμα που σοκάρει όσους δεν το ενστερνίζονται. Τότε, οι κοινωνικές ομάδες που η αποδοχή τους σόκαρε τον κόσμο ήταν οι πόρνες και οι τελώνες. Σήμερα, άραγε, ποιοί θα ήταν στη θέση τους;

Η πρώτη απάντηση είναι προφανής: οι πόρνες παραμένουν περιθωριοποιημένες. Όχι όπως τότε –κάποιες, τις πλέον ακριβές, τις έχουμε θεοποιήσει και τις καμαρώνουμε στα μεσημεριανά και σε εξώφυλλα και η «δράση» τους εντάσσεται απλώς στο… «life style»- αλλά και σήμερα το στίγμα ακόμα υπάρχει. Φανταστείτε την αντίδρασή σας αν πιάνατε κουβέντα με μία μαμά όταν αφήνετε τα παιδιά σας στο σχολείο, την ρωτάγατε τι δουλειά κάνει και σας απάνταγε όλο φυσικότητα «σε οίκο ανοχής δουλεύω». Πόσους γνωρίζετε που θα έψαχναν κάποιο καλύτερο σχολείο για τα παιδιά τους, κάπου που δεν θα πηγαίνουν και τα μπάσταρδα που ξαμολάνε οι πόρνες; Πόσους γνωρίζετε που μέσα σε δευτερόλεπτα θα έψαχναν αν αυτή που αφήνει το παιδί της στο ίδιο σχολείο με το δικό τους είναι μία από τις οροθετικές με τις δημοσιευμένες φωτογραφίες; Πόσους γνωρίζετε που θα μιλούσαν στους δασκάλους για να είναι πιο προσεχτικοί γύρω της; Αυτές οι ταλαιπωρημένες από τη ζωή ψυχές μπορεί να μην έχουν θέση στην κοινωνία μας, αλλά εννοείται ότι θα είχαν θέση δίπλα στον Ιησού όπως τον γνωρίζουμε από την Αγία Γραφή.

pasxa-epivravefsiΣτην θέση των τελώνων, ποιούς έχουμε; Μάλλον θα έλεγα ότι το σύγχρονο αντίστοιχο του αρχαίου Ισραηλινού μισητού τελώνη (δηλαδή φοροεισρπάκτορα) είναι οι εισπρακτικές εταιρείες. Εκεί τα πράγματα είναι πλέον πολύ διαφορετικά. Εκτός από κάποιες περιπτώσεις (όπως για παράδειγμα τα παιδιά που παίρνουν τηλέφωνα*) μιλάμε για απρόσωπες τράπεζες, απρόσωπα funds και απρόσωπες θυγατρικές εταιρειών. Είναι μάλλον ακατόρθωτο το να ακολουθήσει τον Ιησού ένας πολυεθνικός τραπεζικός οργανισμός. Μάλλον πρέπει να κοιτάξουμε αλλού λοιπόν.

Ποιές είναι οι κοινωνικές ομάδες που είναι αποδέκτες του χειρότερου μίσους, αυτοί που τόσο η κοινωνία όσο και το οργανωμένο κράτος τους έχει ρίξει απανωτές σφαλιάρες εδώ και χρόνια; Ειλικρινά, τρεις απαντήσεις μου έρχονται στο μυαλό.

Η πρώτη είναι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. Μου φαίνεται αδιανόητο ότι κάποιος έφυγε από την πατρίδα που αγάπησε γιατί δεν ήθελε να δει το παιδί του να πεθαίνει από αέριο σάριν μαρτυρικά καθώς τεντώνεται κάθε μυς του σώματός του, πονώντας σε μέρη που δεν μπορούσε να φανταστεί και αδυνατώντας να πάρει ανάσα και εμείς να τον θεωρούμε ανθρώπινο σκουπίδι που του αξίζει να πεθάνει αυτός και το βρωμόπαιδό του από το κρύο, τη βροχή και την πείνα στα νησιά μας. Και αν φερόμαστε έτσι στους πρόσφυγες, δεν πιστεύω ότι χρειάζεται κάποια ανάλυση για το πώς συμπεριφερόμαστε στους μετανάστες. Το μίσος απέναντί τους είναι κάτι τόσο συνηθισμένο που γίνεται και εμπορεύσιμο προς αγορά ψήφων.

Η δεύτερη είναι οι ΛΟΑΤΚΙ. Σε περίπτωση που κάποιος διαφωνεί, θα του θυμίσω ότι μία γυναίκα μόνη της μπορεί να υιοθετήσει. Δύο γυναίκες μόνες τους όχι. Θεωρούμε λοιπόν τη σεξουαλική τους ταυτότητα κάτι τόσο άρρωστο που προτιμάμε να αφήνουμε παιδιά σε απρόσωπα ορφανοτροφεία παρά σε δύο άτομα που θα τα αγαπάνε. Είναι τόσο μεγάλη η απέχθεια της κοινωνίας μας προς τους ΛΟΑΤΚΙ που θεωρούμε και μόνο την ύπαρξή τους αμαρτία. Προφανώς λοιπόν ανάμεσα στους ακόλουθους του Ιησού θα βρίσκονταν άτομα διαφόρων σεξουαλικών προσανατολισμών. Και γιατί να μη βρισκόταν κάποιος που να συνδυάζει όλα τα προηγούμενα χαρακτηριστικά, κάποιος μετανάστης τραβεστί που ζει πουλώντας το κορμί του; Ειλικρινά, ίσως είναι λιγότερο προκλητικό από το να κάνει κάποιος παρέα με πόρνες στο Ισραήλ του 1ου μ.Χ. αιώνα.

Υπάρχει όμως και μία τρίτη κατηγορία που εν μέρη έχει τα χαρακτηριστικά που προανέφερα: οι ιερείς. Προτού αρχίσετε να ουρλιάζετε πασχαλιάτικα στην οθόνη, σκεφτείτε το λίγο καλύτερα. Μιλάμε για ανθρώπους που στην πλειονότητά τους ήθελαν από αγάπη να βοηθήσουν αδιακρίτως τους αδύναμους συμπολίτες μας και βρέθηκαν να έχουν προϊσταμένους διάφορους επαγγελματίες παπάδες με διεστραμμένες απόψεις μίσους όπως ο Αμβρόσιος, οι οποίοι ξεχνούν ότι το πρωταρχικό μήνυμα του Ιησού ήταν «Αγαπάτε αλλήλους». Παρόλα αυτά, εμείς βάζουμε όλους τους ιερείς μαζί, στο ίδιο τσουβάλι: για τον μέσο Ελληνάρα, όλοι οι παπάδες είναι φασίστες τροφαντοί δημόσιοι υπάλληλοι με απίστευτη περιουσία, ακόμα και αυτοί που έμπρακτα κάθε ημέρα βοηθάνε να τραφούν χιλιάδες οικογένειες Ελλήνων, προσφύγων και μεταναστών.

Με αυτή τη λογική όμως, δεν θα έπρεπε αντίστοιχα ανάμεσα στους ακολούθους του Ιησού, εκτός από τελώνες και πόρνες να υπήρχαν και ιερείς της εποχής; Μα υπήρχαν! Ο Νικόδημος και ο Ιωσήφ της Αριμαθαίας είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα Φαρισαίων (Ο Ιωσήφ μάλιστα ήταν και βουλευτής) που πίστεψαν και ακολούθησαν τον Χριστό. Άλλωστε –και εδώ είναι όλη η ουσία του πράγματος- ο Ιησούς δεν απέρριψε ποτέ κανέναν από την συντροφιά του. Κάθισε και έφαγε με τους Φαρισαίους και εκείνοι ήταν που τον απέρριψαν, όπως είχαν απορρίψει τις πόρνες και τους τελώνες πριν από αυτόν. Αντίστοιχα, ο Ιησούς σήμερα δεν θα απέρριπτε ποτέ από την συντροφιά του κάποιον επειδή είναι ομοφυλόφιλος, ή πόρνη, ή πρόσφυγας, ή επειδή τρώει κρέας στη νηστεία. Το να απορρίπτεις τους συνανθρώπους σου και να τους εύχεσαι καρκίνους και αρρώστιες αρμόζει στους Βιβλικούς Φαρισαίους και στους σημερινούς Αμβρόσιους.

Αν λοιπόν ο κάθε κρυφοφασίστας ή φανεροφασίστας ιερέας έβλεπε σήμερα τον Ιησού, πιστεύετε ότι θα τον ακολουθούσε; Αν έβλεπε τους ακολούθους του, μάλλον θα προσευχόταν για καρκίνους και αρρώστιες! Αν μπορούσε ίσως να τον έστελνε και για σταύρωμα σε κάποια αρμόδια αρχή. Σίγουρα, δεν θα μπορούσε ποτέ ο κήρυκας του μίσους να δει την ομορφιά που θα είχε ένα πλήθος γεμάτο καθημερινούς ανθρώπους δίπλα σε τραβεστί, σε ομοφυλόφιλους, σε ταλαιπωρημένους πρόσφυγες και μετανάστες, σε πόρνες και παπάδες.


Χρόνια πολλά λοιπόν σε όλους, με υγεία, αγάπη και ευτυχία!



Υ.Γ. Στο Ισραήλ υπήρχαν και κάποιοι που πίστευαν ότι ο Ιησούς κατέβηκε από τον ουρανό για να απελευθερώσει τον κόσμο... διώχνοντας τους Ρωμαίους! Περίμεναν δηλαδή από τον Σωτήρα αντί να ασχολείται με την σωτηρία του κόσμου να ξεκινήσει πόλεμο ενάντια στις δυνάμεις κατοχής για εθνική απελευθέρωση. Μαντέψτε ποιοι θα ήταν σήμερα στη θέση τους.


*Ξέρω ότι είναι ένα από τα πιο εκνευριστικά επαγγέλματα. Ειλικρινά, πιστεύετε ότι αν είχαν άλλη επιλογή θα διάλεγαν να παίρνουν τον κοσμάκη τηλέφωνο και να απειλούν με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις; Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που αδιαφορούν για το τι ακούν από την άλλη μεριά της γραμμής, αλλά πιστεύω ότι δεν είναι όλοι τους έτσι. Όπως οι περισσότεροι Έλληνες, και εγώ έχω τσακωθεί μαζί τους, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς έχουν απόλυτη και άμεση ανάγκη τα χρήματα και αφεντικά με αδιανόητες απαιτήσεις. Δεν είναι η καλύτερη δουλειά στον κόσμο, αλλά ας προσπαθήσουμε να μη τους παρεξηγούμε.




 

Για να διαβάσετε δωρεάν το βιβλίο του Δημήτρη Κοντογιάννη "Δεν έχουμε Δημοκρατία: Μια κάπως μποέμ απόδειξη για κάτι που όλοι λίγο-πολύ γνωρίζαμε", πατήστε εδώ!



Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 08 Απρίλιος 2018 08:47

Προσθήκη νέου σχολίου

Το apopseis δημοσιεύει όλα τα σχόλια, πλην των υβριστικών. Τα σχόλια εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους και δεν υιοθετούμε τις θέσεις που εκφράζονται σε αυτά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο apospeis @ apopseis.gr


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημήτρης Κοντογιάννης

Δημήτρης Κοντογιάννης

Ο Δημήτρης Κοντογιάννης είναι ο διαχειριστής του apopseis.gr.