130x180 books

130x180 monopati

130x107mathisi

130x300 unicef

 
130x180 amnesty

130x130 warchild


130x130 reporters

130x180 doctors sans


130x180 warchild

130x180 apopseis


130x130 cancer

130x180 twitter

130x300 books

 

 

Διαφήμιση
Σάββατο, 07 Απρίλιος 2018 07:55

Το ΑΣΕΠ πρέπει να αντισταθεί στις πελατειακές πιέσεις των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ

  Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έδειξαν από την αρχή της διακυβέρνησής τους τις προθέσεις τους απέναντι στο κράτος δικαίου και την αξιοκρατία. Άρχισαν μ’ έναν καταιγισμό Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, με πρώτη και καλύτερη εκείνη που χάριζε τα χρέη της ΣΕΚΑΠ στον εκλεκτό τους Ιβάν. Συνέχισαν με μια χονδροειδή επίθεση εναντίον των ανεξάρτητων αρχών και ακολούθησε η κατάληψη των διοικήσεων των δημόσιων οργανισμών με ημετέρους. Στις επιθέσεις αυτές φάνηκε να υποχωρούν μόνον όταν τα ανώτατα δικαστήρια, και ειδικά, το Συμβούλιο της Επικρατείας, έδειξε την έμπρακτη αντίστασή του στις μεθοδεύσεις για την δημιουργία ενός παρακρατικού μηχανισμού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

 

Στον διαδραμόντα χρόνο οργάνωσαν και εφαρμόζουν ένα εκτεταμένο σχέδιο ρουσφετιών. Οι έκτακτοι/συμβασιούχοι κάθε λογής αυξάνονται όπως και οι διοικητές και πρόεδροι των νομικών προσώπων κάθε κατηγορίας. Μαζί με τους μετακλητούς δημιουργούν μια ομάδα πιστών που, κατά τους υπολογισμούς των εκλογομαγείρων του Μαξίμου, μπορούν να τους διασφαλίσουν την επιβίωσή τους στις επόμενες εκλογές.

Έχοντας δημιουργήσει την ελπίδα στις στρατιές των ανέργων, ότι κάποια θέση θα βρεθεί για όλους, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ υλοποιούν το επόμενο στάδιο του σχεδίου τους, την απόκτηση του «ελέγχου της εξουσίας». Το σχέδιο ήταν έτοιμο, ήδη από το 2016, και το είχαν παρουσιάσει με τον παραπειστικό τίτλο «απο-πολιτικοποίηση της διοίκησης». Προέβλεπε μια αντικειμενική διαδικασία επιλογής της ανώτατης ηγεσίας του δημοσίου (Γενικοί Διευθυντές) καθώς και των γενικών γραμματέων.

Τα διαλαμβανόμενα στο σχέδιο αυτό έπρεπε να «ευλογηθούν» από τους δανειστές, οι οποίοι επιμένουν ότι όσο η δημόσια διοίκηση δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο που την συνδέει με το κόμμα που κυβερνά, οι μεταρρυθμίσεις δεν είναι βιώσιμες. Όπερ και εγένετο. Οι δανειστές ευλόγησαν όσα η κυβέρνηση παρουσίασε σ’ ενα νομοσχέδιο με τον ομώνυμο τίτλο («απο-πολιτικοποίηση της διοίκησης») αλλά η εφαρμογή του παραπέμφθηκε για αργότερα. Προσπαθώντας να κρατά ικανοποιημένους τόσο τους δανειστές όσο και τον κομματικό της στρατό, η κυβέρνηση άρχισε να ξηλώνει μεθοδικά όσα είχε ψηφίσει. Η, έστω, αναιμική αξιολόγηση σταμάτησε, επειδή συνάντησε κάποια «τεχνικά» προβλήματα, τα οποία ξεπεράστηκαν όταν εξαλείφθηκαν και οι τελευταίες δειλές συνέπειες για όσους αρνούνται να αξιολογηθούν. Οι κρίσεις για τους προϊσταμένους που υποτίθεται ότι θα ήταν αντικειμενικές αλλοιώθηκαν μέσω τροπολογιών που έφεραν τους τελευταίους πρώτους. Και η, επίσης, αντικειμενική διαδικασία επιλογής των γραμματέων, υποκαταστάθηκε από φωτογραφικές προκηρύξεις εκείνων που είχε προσυμφωνηθεί ότι θα καλύψουν τις αντίστοιχες θέσεις.

Γι’ αυτές, όμως, τις μεταστροφές οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη. Επιχειρούν να φορτώσουν τις δικές τους νοθείες και μεθοδεύσεις σε άλλους, και μάλιστα, σε εκείνους που είναι πολέμιοι των ρουσφετιών, με το νόμο. Έτσι εξυφάνθηκε και υλοποιείται το σχέδιο εμπλοκής του ΑΣΕΠ, της ναυρχίδας των Ανεξάρτητων Αρχών, στα ρουσφέτια τους. Θέλοντας να δείξουν στους δανειστές ότι το σύστημα προαγωγών και προσλήψεων δεν ελέχεται απ’ αυτούς αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή, ενέπλεξαν το ΑΣΕΠ σε μια διαδικασία διόρθωσης δικών τους ημαρτημένων. Το ΑΣΕΠ μη έχοντας αμυντικούς μηχανισμούς απέναντι στις κυβερνητικές δολοπλοκίες έπεσε στην παγίδα. Το πρώτο ολίσθημα σημειώθηκε όταν δέχθηκε να «διόρθώσει» ένα νόμο της κυβέρνησης, εκείνον που μοριοδοτούσε τους εργάτες καθαριότητας, ενόψει του διαγωνισμού για την πρόσληψή τους. Το δεύτερο, το οποίο θα τρώσει σοβαρά την αξιοπιστία του ΑΣΕΠ, επιχειρείται με την εμπλοκή του στην επιλογή στημένων υποψηφίων γραμματέων των υπουργείων.

Στις παρούσες συνθήκες, όπου η κυβέρνηση επιχειρεί να αποδυναμώσει την ανεξάρτητη αρχή, απαιτείται από τα μέλη της να επιδείξουν σύνεση και αποφασιστικότητα. Θα είναι ολέθριο σφάλμα είτε να δελεαστούν από τα κελεύσματα των εθνολαϊκιστών είτε να υποκύψουν στους άμεσους ή έμμεσους εκβιασμούς τους.

Το πρώτο δείγμα γραφής του ΑΣΕΠ εν σχέσει με την προάσπιση της ανεξαρτησίας του, είναι αρνητικό. Μένει να δούμε, εάν οι διάδοχοι του Παπαδάκη και του Ανδρονόπουλου θα βρουν τη δύναμη να φανούν αντάξιοι εκείνων που στήριξαν, έργοις και λόγοις, τη μεταρρύθμιση που επέφερε το μεγαλύτερο πλήγμα στο πελατειακό κράτος.



Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Απρίλιος 2018 05:42

Προσθήκη νέου σχολίου

Το apopseis δημοσιεύει όλα τα σχόλια, πλην των υβριστικών. Τα σχόλια εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους και δεν υιοθετούμε τις θέσεις που εκφράζονται σε αυτά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο apospeis @ apopseis.gr


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.